> hudbo, hraj!
novinky na:

Nestíháme posílají vzkaz v láhvi

Lapka : Musicservice : 20. 4. 2006

Dva kluci, muži, dvě kytary, dva mikrofony, dvě židle, dvě duše, dva hlasy. Kolik takových dvojic již ve folk&country bylo? Těžko to někdo spočítá. Je tu další – Nestíháme – dvojice mladých mužů, kteří se, jako ti před nimi, snaží předat publiku trochu sebe s vírou, že se najdou tací, kteří prožívají podobné. Proč o nich psát, když jsou jen další v řadě a prakticky vše bylo již v hudbě řečeno? Protože stojí za to. Jejich krátkohrající polooficiální album posluchačům předkládá osm ryze folkových výpovědí. Vtip je však v tom, že Nestíháme znějí po dlouhé době jako opravdoví písničkáři. Ryzí, přímí, jsou s kůží na trh a své niterné pocity předhazují posluchačům tu v syrovosti jednoho hlasu, tu ve vokálech jak od Simona a Garfunkela a tu zase čistě osobitě, jako Nestíháme.

Ve všech polohách jsou pravdiví, přesvědčiví, prostí a jedineční. Nejsou to žádní virtuózní kytaristé, žádní excelentní zpěváci, ale dohromady to funguje. Mají výraz a evidentně vědí co a proč hrají a zpívají. Síla písničkářů není přeci ve špičkových výkonech, ale v pravdivosti a výrazu, s jakými otevírají svá nitra nebo komentují okolní svět. Jako každá kapela, tak i Nestíháme, mají silnější a slabší skladby, ale pokud je někdy budete mít možnost slyšet, nenechte se minout skladbou „Čertovo jezero“. Nestíháme jsou tak obyčejní, až jsou úžasní. Jejich hudba má charisma a to je důležité. Až budete mít pocit, že ta dnešní doba je až příliš zběsilá, zajděte na koncert Nestíháme, nechte k sobě připlout jejich vzkaz v láhvi, zavřete oči a nechte si sáhnout do duše.

cd „nestíháme“ (2006)